Vi målar alla typer av fasader, såsom trä, plåt, puts, betong och tegel. En fint målad fasad lyfter hela huset och ökar självfallet fasadens livslängd. Som vid allt utvändigt måleri är underarbetet och val av rätt färgtyp beroende på tidigare måleribehandling helt avgörande för att det skall bli hållbart. Vi gör därför först en noggrann undersökning av fasaden. Vi ger också råd om färgsättning för att skapa en fin helhet som harmoniserar med fastighetens ålder, arkitektur och omgivning. För att underlätta valet av kulör, kan vi göra utstrykningsprov på fasaden och även använda våra färgleverantörers färgsättningssystem, som innebär att vi tar bilder på fastigheten som sedan färgsätts i de kulörer som kan vara aktuella.
1, Misleading Promises: We chose Dryft based on their initial promises, but the experience turned out to be frustrating and disappointing.2, Deceptive Professionalism: Despite their seemingly professional quotes and first visit, Dryft failed to live up to expectations compared to other smaller firms who might just gave you some poor estimation.3, Carpentry and Work Quality: While the carpenters and workers can deliver good work when closely monitored, if not you will pay more! There are still simple mistakes after three revisits for painting work, this is just unbelievable how could such obvious mistakes happened.4, Excessive Material Purchases: Dryft purchased three times more paint than needed, a lot paint still in our storage room and wasting their time there. Hard to say about other materials, but I suspect they overcharged for materials. They quoted 1500 kr for dust prevention wall materials that I brought only 300 kr. Don't know how more professional would it be by adding 1200 kr.5, Hidden Costs: Missing parts for some electric work were only revealed on the last day, leading to additional charges for extra visits. The final cost ended up being approximately 10% more than the original quote.6, Failed Commitments: Our main project is to separate a new room with good ventilation which they promised that it's easy to do during the first visit. But after the wall is up, they said they can not install ventilation. Unbelievable!7, Poor Communication: After the initial visit, communication became slow, with no responses to phone calls and two days delayed email response. They just don't care a thing about your project after you signed it up.8, Negligence and Ignorance: Despite requests for a detailed quote and receipt, Dryft ignored the emails. The project is heavily delayed more than two months, because they didn't order tiling on time. Again, ordered twice amount of needed. A simple math that 7 years old can do. We still don't know what we had paid more.9, Lack of Customer Care: Dryft displayed a lack of concern, demonstrating a blatant disregard for the customer's satisfaction and overall experience.Just be very careful when do renovation in Sweden. Make sure you have good terms in the contract first, don't trust these fake people.
Albert Huang
2 dagar sen
Så bra! Trevlig person som hjälpte mig med mina problem. Mycket bra utfört arbeta. Jag kommer absolut att kontakta Dryft nästa gång jag behöver få hjälp att fixa något.Susanna Engström 70 år
Susanna Engström
7 dagar sen
Dryft gjorde ett energieffektiviseringsprojekt hemma hos oss. Som förväntat när man jobbar i en mer än 100år gammal kåk så uppstår hela tiden situationer som måste lösas. Jag är imponerad av hur smidigt det gick trots allt och att budget fortfarande kunde hållas inom +10%. Bra jobbat!
Lars Romin
7 dagar sen
Jätte trevliga! Målaren som kom hem till mig var så respektfull och han hade väntat en timma på mig utanför min port och ändå var han jätte glad när jag mötte upp honom, jag kände mig väldigt trygg så jag gick och la mig och när jag vaknade så hade han målat precis som jag ville! Kommer definitivt höra av mig till er!
fariah idle
11 dagar sen
Modernt. Proffsigt
Magnus Nordlof
11 dagar sen
‹
›
30% rabatt på allt material
för projekt som utförs under
december och januari!
Kontakta oss så berättar vi mer
Vi ser fram emot att hjälpa er med ert projekt, oavsett om ni bara söker inspiration och råd eller vill ha en offert. Vi bokar en tid där vi gör en besiktning och ger råd om hur arbetet bör utföras för att det skall bli snyggt, hållbart och kostnadseffektivt.
Att göra större renoveringar är ett stort åtagande för en bostadsrättsförening. Måleriteamets kunder kan verkligen vara trygga när man anlitar oss. Efter avslutat arbete besiktar vi arbetet tillsammans med dig. Om du senare skulle upptäcka något som du inte är helt nöjd med eller om du har frågor, tveka inte att kontakta oss. Vi ger dig hela 3 års garanti på vårt arbete.
Som medlemsföretag i branschorganisationen Måleriföretagen omfattas våra kunder också av en extra trygghet genom Måleriföretagens Nöjd-Kund-Garanti, vilket innebär två års garanti på utfört måleriarbete, opartisk besiktning och att eventuella fel och brister, som påvisas vid besiktningen, blir åtgärdade av respektive medlemsföretag eller genom Nöjd-Kund-Garantins försorg. Läsa mer om Måleriföretagens Nöjd-Kund-Garanti på www.maleriforetagen.se